Hagyományaink

 

Kedves Szülő!

A gyermekek életében fontos, hogy megismerkedjenek a szokásokkal és hagyományokkal nemcsak elméleti szinten, hanem személyes élményeken keresztül is. Az iskolánk számos hagyományt ápol:

  • Szüreti mulatság, ami nemcsak a gyermekek számára nyújt kikapcsolódást, hanem a szülőknek is kiváló program. A szüreti mulatság teret ad az ismerkedésre, közelebb hozza egymáshoz a gyerekeket, szülőket, tanárokat.
  • Múzeumi nap – Múzeumi napként minden évben 1 napot biztosítunk a tanulóink számára, hogy a megszerzett elméleti tudásukat elmélyíthessék a bemutató termekben talált tárgyak által.
  • Halloween – Az egyik legnépszerűbb hagyományunk a süti versennyel, tökfaragó versennyel és jelmez bemutatóval a gyermekek és szülők számára is.
  • Mikulás ünnepség- Kihagyhatatlan program az iskolánkban, hiszen a gyerekek minden évben nagyon várják az érkező Mikulást.
  • Luca-nap –
  • Karácsony (iskolai és osztály) –
  • Nemzetiségi nap – ahol bemutatkoznak a környező nemzetiségek, mind a hagyományaikkal, mind a finom, egyedi ételeikkel.
  • Valentin-nap – Valentin napon nálunk jár a szeretet posta. A gyerekek üzenhetnek egymásnak.
  • Farsang – Ezen a napon sok kvíz játékot és egyéb programot biztosítunk a tanulóink számára. A jelmezverseny itt is kihagyhatatlan.
  • Föld napja – Ezen a napon a diákjainknak közelebb hozzuk a föld szépségeit, kihívásait. Megmutatjuk nekik, hogy miért kell védeni a természetet és ezt hogy lehet megtenni. Együtt ültetünk növényeket.
  • Gyermeknap – Kihagyhatatlan része az év végének ez nap. Ezen a napon csakis a gyerekekre koncentrálunk.

Természetesen év végén osztálykirándulásokat és erdei táborokat is szervezünk.

Tanulóink írták:

Janikovszky-nap

„Egy napon, amikor éppen az udvaron játszottam az osztállyal, és már sorakoztunk, az igazgató meghirdette, hogy a Janikovszky-nap alkalmából benevezhetünk egy “Itt alvós pizsipartira”.

Ahhoz, hogy ez teljesüljön, el kellett olvasni Szabó Magda “Mondják meg Zsófikának!” című regényét. Elkezdtem olvasni, onnantól a fejemben kavarogtak a szereplők: Zsófika, Pista bácsi, Szabó Márta, Viki néni és a többiek. Fontos volt, hogy emlékezzek, mert beugró mini-tesztet írtunk, hogy biztosak legyenek tanáraink abban, hogy ismerjük a művet.
Sikerült a teszt, így anyával beszereztünk gyorsan egy hálózsákot. Pénteken délután otthon bepakoltam és nagy izgalommal elindultunk az iskolába. Klári néni, Noémi néni és Renáta néni már berendezték “lakhelyünket”, a könyvtárat. A szőnyeg, meg a tornaszivacsok és a hálózsák már felérnek egy luxus Ikea ággyal. Amikor elhelyezkedtünk, megnyílt az irodalmi kávéház. Forró csokit és még koffeinmentes kávét is ihattunk. Miután átbeszéltük a regényt, lementünk a konyhába, mert magától a vacsora nem készül el. Én nem sejtettem, hogy ha az ember éhes, mi mindenre képes. Vacsora után felmentünk a könyvtárba, ahol activitizni kezdtünk.
A rajzolásnál vérzett el legjobban a csapat. A késő estében szabadon tölthettük az időnket, az álmosság növekedésével felavattuk újdonsült “fürdőszobánkat” fogmosással. Visszavonultunk a könyvtárba, bekuckóztuk magunkat és Renáta néni japán meséket olvasott, hátha elalszunk. De nem volt az olyan könnyű! A csapat hosszú beszédes-nevetős küzdelem után lassan elszunyókált.

Felébredve összekészítettük kis motyóinkat, és jólesően ittuk meg a reggeli forró csokit, a friss szendviccsel, amit Renáta néni készített nekünk. Én még maradtam volna, remélem jövőre is lesz ilyen móka!”

Jászai Léna (2016/2017 – 4.f)

Janikovszky-éj

„Idén a Janikovszky-éj kisebb változással került megrendezésre. Ugyanis ebben az évben a negyedikesek is ott lehettek. Ahhoz, hogy részt vehessenek a diákok, el kellett olvasni a Mondják meg Zsófikának című könyvet. Az osztályunkból heten is megtettük és mindannyian sikeresen teljesítettük a próbát is, azaz a szövegértést. Meglepetésünkre rajtunk kívül csak egy felsős került be az esti programba.

Amikor elérkezett a várva várt nap, kettős érzéssel ballagtam az iskolába. Nagyon kíváncsi voltam, mi fog történni, milyen lesz. Másrészt viszont el tudtam volna képzelni az iskolamentes délutánomat is. Már reggeltől minden az esti program körül forgott. Klári néni megismételtette velünk a könyv történetét.

Amikor 6 óra körül beértem a könyvtárba, a földön már tornatermi matracok hevertek. Azonnal tudtam, hogy az lesz az “ágyunk”. Néhány osztálytársam már ott volt, és elfoglalta a helyét. Én is így tettem.

Amikor mindenki odaért, elkezdődtek a programok. Az első egy irodalmi kávéház volt, amikor körbeültünk egy asztalnál és bármely témát megvitattunk. Kávét vagy kakaót is lehetett ehhez kiválasztani. Másodikként paprikás krumplit főztünk közösen, mindenki krumplit és virslit pucolt és közben jókat nevetgélt. Olyan jól szórakoztunk, hogy észre sem vettük, annyira tele lett a fazék, hogy felpúposodott és kifolyt. Ezt követően aktivitiztünk egy jót, utána pedig bebújtunk a hálózsákjainkba és hallgattuk, ahogy Renci néni mesét olvas. Természetesen ettől senki még nem aludt el, de hajnalig beszélgetett.

Nagyon örültem, hogy részt vehettem a Janikovszky-éjen. Teljesen más volt, mint a hétköznapok vagy ami megszokott az iskolában. Mindenkinek azt javaslom, hogy legalább egyszer érdemes ott lenni, az “Éjszaka az iskolában” akción!”

Szigl Alexander (2016/2017 – 4.f)

Hungarikumok Napja

„Február 3-án megrendezésre került a Hungarikumok Napja. Már ebédkor bemutatásra kerültek a magyar ízek, mert minden gyerek kapott egy túró rudit, ami igazi magyar édességnek számít! Ezután a diákok és a tanárok lementek a tornaterembe, ahol minden osztály bemutatott valamit, ami Magyarországhoz köthető. Pl. barlangok, kutyák, játékok. Miután ez véget ért, néptánc bemutatóra és táncházra került sor. Mikor vége lett, elkezdődtek a kézműves foglalkozások. Itt lehetett pl.: levendulazsákot, hímzést készíteni, agyagozni, hagymát ültetni, gyöngyöt fűzni. Fél négykor minden osztály lement az ebédlőbe és jobbnál jobb magyar ízt kóstolhatott meg. Volt ott kolbász, téliszalámi, méz, gulyás, alma, almalé és dobostorta. Senki nem ment üres gyomorral haza.
Reméljük, hogy külföldi iskolatársaink megszerették a magyar ízvilágot, és mindannyian megismertük Magyarország értékeit.”

Buczkó Ákos Koppány (2016/2017- 4.f)